Inspiration

"Drømme du aldrig glemmer". Det er hvad vi hos bedworld ønsker, vi kan give dig. Med andre ord; en god nats søvn. Og den gode søvn - og hertil efterfølgende dag - kræver mere end "bare" en god seng (som vi hos bedworld jo, har specialiseret os i at levere). Det kræver gode vaner og en viden om, hvad der skaber den gode søvn. Både generelt og for lige præcis dig.

Og netop derfor har vi her på siden samlet alle vores indlæg med dette formål; at give dig den bedste mulige viden om søvnen, og det der relaterer sig hertil.

Rigtig god læselyst!

Er du A- eller B-menneske? Bliv klogere på, hvad de velkendte sovetyper egentlig betyder

De fleste af os kender til betegnelserne A- og B-menneske, men hvad er årsagen egentlig til, at størstedelen af befolkningen til en vis grad kan betegnes som enten den ene eller den anden sovetype? Og hvad siger vores sovetype egentlig om vores vaner og vores personlighed?  Læs med her og bliv lidt klogere på netop disse spørgsmål. 

label
perm_identity Fatih
remove_red_eye 7 views

Hvorfor gaber vi egentlig? Dét sker der i kroppen, når vi gaber

Vi kender det allesammen; følelsen af overvældende træthed efterfulgt af et ukontrollerbart gab. Men hvorfor gaber vi egentlig? Læs med her og bliv klogere på, hvad der egentlig foregår i kroppen og i hjernen, når vi gaber. Og smitter det egentlig?

label
perm_identity Simon
remove_red_eye 7 views

Sveder du om natten? Læs med her og bliv klogere på, hvad du kan gøre ved det!

Kan du nikke genkendende til det at vågne op i løbet af natten badet i sved, som havde du netop tilbragt timevis i fitnesscentret? Så er du ikke alene! 

label
perm_identity Fatih
remove_red_eye 11 views

REM-søvn: Den 4. søvnfases betydning for din søvnkvalitet

Søvn har en helt afgørende betydning for vores generelle sundhed og velbefindende – både på kort sigt og på længere sigt. Når vi sover, er kroppens energiforbrug nedsat, og søvn er derfor i bund og grund kroppens pusterum efter en lang dag. Får kroppen ikke dette pusterum, kan det have en række negative konsekvenser for vores energiniveau og vores helbred. 

label
perm_identity Mikkel
remove_red_eye 32 views

Guide: Sådan dropper du dine dårlige snooze-vaner om morgenen

”Lige 5 minutter mere…” – sådan tænker mange af os, når vækkeuret ringer tidligt en hverdagsmorgen. Faktisk er du som de fleste andre danskere, hvis du har for vane at snooze, for hele 2 ud af 3 danskere snoozer om morgenen. Snooze-funktionen på smartphonen kan da også være fristende, når man vågner og langt fra føler sig udhvilet, men faktisk kan det at snooze i virkeligheden øge din følelse af træthed endnu mere – læs med her og få hjælp til at ændre dine dårlige snooze-vaner.

label
perm_identity Simon
remove_red_eye 34 views

Guide til den ideelle powernap

Du kender det sikkert; der er endnu et par timer tilbage af dagen, men du mærker så småt, hvordan dine øjenlåg bliver tunge, samtidig med at din koncentrationsevne langsomt daler. Det er der heldigvis råd for! En powernap kan virkelig gøre underværker, når trætheden melder sig i løbet af dagen – men hvordan skaber du egentlig de bedste rammer for en powernap? Svaret finder du her; vi har nemlig samlet en række tips til, hvordan du får det optimale ud af din powernap. 

label
perm_identity Simon
remove_red_eye 46 views