Generelle oplysninger

Bedworld ApS

Kringsvej 4

7000 Fredericia

CVR: 41539364

Åbningstider: man-fre 8-16

E-mail: godmorgen@bedworld.dk

Betaling

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron.

Der betales intet kortgebyr.

Ved køb med finansiering via Santander vil lånet aktiveres ved afsendelse af dine varer. Aftalen om finansiering bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens §26.

Santander gennemgår og vurderer oplysningerne afgivet af dig som forbruger, og hvis det er berettiget, udveksles disse oplysninger med kreditoplysningsbureauer (i forbindelse med kredittjek). Hvis resultatet af dette ikke er tilfredsstillende, så vil Santander kunne nægte kunden denne betalingsform. Dine oplysninger behandles i forbindelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til hverken tredjemand eller andet. Se mere herom på https://www.santanderconsumer.dk/.

Priser

Alle priser er i danske kroner inklusive moms og afgifter. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandører samt svigtende leverancer.

Prisgaranti

Hos bedworld.dk skal du føle dig tryg i alle købets faser! Derfor yder vi 14 dages prisgaranti på alle produkter gældende fra købstidspunktet – du kan altså trygt handle hos os uden at bekymre dig, om du betaler for meget.

Hvis du finder en identisk vare hos en konkurrerende dansk butik, hvor prisen inkl. leveringsomkostninger er billigere end den pris du har betalt, så refunderer vi omgående differencen. Vi beder dig blot om at dokumentere tilbuddet fra konkurrenten enten ved at fremvise en tilbudsavis eller et link til tilbuddet i den pågældende butik.

Bemærk at prisgarantien ikke gælder specielle kampagner som Black Friday, åbningstilbud, kø-tilbud og varer med begrænset antal samt tilbud fra udenlandske butikker.

Leveringsbetingelser

Når du handler ved bedworld.dk, er leveringen altid inkluderet i prisen (gælder kun brofaste øer). Bedworld ApS benytter eksterne transportører til alle leveringsydelser.

Vi bestræber os på at levere alle ordre indenfor 15 hver dage, men i travle perioder kan der forekomme længere ventetid i produktionen. I disse tilfælde vil du modtage endelig leveringsdato direkte fra Bedworld.

I tillæg til gratis levering kan du vælge mellem en række tillægsydelser, mod betaling.

Levering til kantsten/pakkeshop = 0,-

Levering af postpakke til bopæl = 29,-

Levering med indbæring = 249,-

Levering med indbæring og montering = 599,-

Indpakning og afhentning ifbm. fortrydelse = 699,-

Levering med indbæring og montering + bortskaffelse = 999,-

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bedworld.dk. Dette er så du efter modtagelsen har tid til at inspicere dine varer og sikre, at de er fyldestgørende i forhold til de krav, du har hertil.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til godmorgen@bedworld.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os skriftlig besked.

Returnering

Når du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv arrangere transporten retur til bedworld ApS, og du skal selv betale returomkostningerne, ligesom det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varerne bedes returneret til:

Bed World ApS

Kringsvej 4

7000 Fredericia

101 nætters prøve

Hos bedworld.dk tilbyder vi en udvidet returret på elevationssenge, boksmadrasser, kontinentalsenge og springmadrasser.

Du har altid 100 dage til at vurdere, om sengen er den rigtige for lige netop dig. Dette betyder kort sagt, at du kan sove i sengen i denne periode og stadigvæk have mulighed for at fortryde dit køb.

Hvis du dermed ikke sover godt i sengen, så kan du inden for de 100 dages prøveperiode fortryde købet på en af følgende måder:

1. Gratis ombytning af fasthed.

2. Returnering af sengen og tilbagebetaling af købsbeløbet. 

OBS: ved køb af outlet/tilbudsvarer medfølger der ikke en prøveperiode på 100 dage.

Prøveperioden gælder kun på udvalgte produkter. Ellers gælder de 30 dages returret for alle produkter. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så vi anbefaler, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi et tilsvarende beløb fra tilbagebetalingen.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering uden indbæring og montering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene via bankoverførsel.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du inden da sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har konstateret en mangel. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af f.eks. fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Returnering af en vare med en berettiget reklamation skal altid aftales med kundeservice via godmorgen@bedworld.dk.

Varen sendes til:

Bed World ApS

Kringsvej 4

7000 Fredericia

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt evt. mailkorrespondance.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på bedworld.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.  Personoplysningerne registreres hos Bed World ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren og ejere samt ansatte hos Bed World ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på bedworld.dk er Mikkel Kirchhoff. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til bedworld.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mail videregives ikke til andre, udover den benyttes i klaviyo, som er en uafhængig tredjepart, der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet, du har købt. Som registreret hos Bed World ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bed World ApS via e-mail godmorgen@bedworld.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på mail godmorgen@bedworld.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus, som findes her.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse godmorgen@bedworld.dk.

Bilag: Standardfortrydelsesformular

- Til Bed World ApS, Kringsvej 4 - 7000 Fredericia

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30.09.2020